Thursday, June 19, 2008

terfikir sejenak......

Dah lame rasenyer x write something in my blog... so ni ade chance nak publish nie...
this is some my luahan hati in my-diary...

Lately selalu berfikir sendiri… kenape selalu ade org yang selalu x puas hati dgn org lain. Ade jek benda yang org buat die nak kate… even benda baik pun boleh jadik bahan untuk dikata… maybe this is a typical Malaysian…
Aku pun tak tau la… sedih, marah, geram pun ade jerk… Tapi aku respect dgn somebody sebab walaupun die selalu jadi buah mulut orang tapi die kuat utk hadapi benda nie… Sometime pelik jugak, orang pakai tudung dikata, orang seksi pun kene kata… Apelah salahnya kalo orang nak berubah ke arah kebaikan? Kalau Tuhan nak tunjuk sekejap jek, die dengar sendiri yang orang mengumpat die kaw-kaw punye… Tulah orang kate “cakap siang pandang2, cakap malam dengar2” ... Kesian die, rasenye die tak kacau pun orang tu malah menolong die mase dulu adela, kenapa die tetibe sebok nak mengata2 pasal perubahan akak nie? Moga akak yang aku maksudkan nie, dikuatkan iman dan semangatnyer, biarlah ape orang nak kate yang penting akak tau ape yang akak buat and moga yang baik2 dtng pada akak…

Yang buat aku geram sebab die masih berbuat baik pada orang yang menganiaya die… Tak rase bersalah ke orang yang mengata tu? Mudah2an bile dah dapat sakit tu ingatler sket pada ape yang die dah buat tu. Orang yang dikate2 tu lah yang tolong n concern kat ko mase sakit…

Aku tau yang aku pun sedang dijadikan bahan umpatan sekarang nie… maklumler bile kite pernah bercampur dgn org yang macam, kite pun akan dpt tau ape yg diorang akan buat bile die x suke dgn orang tu… mesti kene kate kaw-kaw punye.

But now, I learn from my mistake, believe in myself is more important than listen from people surrounding said. Hope 1 day everything will be fine… I don’t care what people said as long I know what I’m doing. Don’t give other people control myself…

Now, the important thing is I want to be a .Net Programmer as what i dream before, i'll make sure that my dream come true... peace :)

2 comments:

. said...

Try not to become a man of success but rather to become a man of value. - Albert Einstein

teratai said...

they can say
anything they want to say..
try to bring me down..
but i will not allow
anyone to succeed..
hanging clouds over me..

and they can try
hard to make me feel that i..
don't matter at all..
but i refuse to falter in what i believe or lose faith in my dreams

cause there's...
there's a light in me
that shines brightly
they CAN TRY BUT THEY CAN'T TAKE that away FROM ME...

they can do
anything they want to you..
if you let them in..
but they won ever win
if you cling to your pride
and just PUSH THEM ASIDE...
see I...
i have learned
there's an inner peace i own
something in my soul..
that they cannot POSSES..
SO I WON'T BE AFRAID AND
THE DARKNESS WILL FADE

cause there's
there's a light in me
that shines brightly...
THEY CAN TRY...
BUT THEY CAN'T TAKE THAT AWAY FROM ME.......

they can't take this
precious love i'll always have inside me..
certainly the Lord will guide me
where I need to go..

they can say
anything they want to say
try to bring me down
but I WON'T FACE THE GROUND
I WILL RISE STEADILY...
SAILING OUT OF THEIR REACH
Oh Lord they do try..
hard to make me feel that i
don't matter at all
but i refuse to falter
in what i believe..
or lose faith in my dreams
cause there's a light in me
that shines brightly...


THEY CAN TRY BUT THEY CAN'T TAKE THAT AWAY FROM ME....